And so here it is

Efter en hel del om och men bestämde jag mig för att överge min dröm att bli och jobba som filmredigerare. Jag kände att pressen från branschen och all dess falska människor skulle bryta ned mig, så jag tog ett beslut. Det var sjukt jobbigt, men behövdes. What doesn't kill you makes you stronger. 
 
Jag har flyttat till Göteborg. Jag bor i Göteborg. Min familj, mina vänner och livet som jag tidigare kände det är på andra sidan landet. Jag har som tur är min ena syster här, och vi har fått en egen lägenhet som är toppen. Så det trivs jag väldigt mycket med. Har fått nya vänner genom skolan, och trots att utbildningen inte är allt som jag hoppades så går jag kvar här tills basåret är slut iallafall. Sedan får vi se. 
 
Jag har känt av flytten mycket hårdare än vad jag trodde jag skulle göra. Trodde att alla problem skulle lösa sig när man åkte ifrån staden. Men så är inte fallet. Alla dina problem följer med dig vart du än går. De kan du inte fly ifrån, och sakta men säkert börjar jag jobba på dem. Det är väldigt tungt, och ibland känns det som att världen skulle öppna sin mun och svälja mig hel, men ibland så ser jag ljuset och det strålar starkare än innan. Så när jag kommit ur detta mörker, vet jag om att jag kommer att vara okej. Det är en säkerhet. Det gäller bara att bita ihop och kämpa sista biten.  
 
 
Välkommen 2015!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0